torsdag 8 april 2010

Se den mörka sidan av Stockholm / See the dark side of Stockholm




An outdoor campaign for the graphic novel "Gängkrig 145" (or Gang war 145), written by Jens Lapidus and illustrated by Peter Bergting. Not sure if it's immidiately apparent from the pictures, so I'll point out that the ads are supposed to look like they're transparent (or rather shows the world through a comic filter). Illustrations made by the very talented Peter Bergting.

Triwa - The one that didn't make it


Along with Hummingbirds, me and my AD Mattias entered the annual competition UTE, in which 23 agencies compete in making the best outdoor ad for a pre-selected brand or product. This year, it was Triwa, makers of old school-looking watches made of plastic and lots of color.

In the end, we chose between two ideas. As you've probably guessed, this one got dropped (as the competition is "blind", I can't show our entry for a couple of months). Still think it's nice, though.

tisdag 6 april 2010

Stockholm Quality Outlet - En värld att fynda i














Tillsammans med Hummingbirds tog jag och AD-Mattias fram ett nytt reklamkoncept för Stockholm Quality Outlet. Vi fokuserar på att öka modegraden, lyfta fram de fantastiska priserna och därigenom höja köplusten bland SQO:s kunder. Vårkampanjen består av helsidesannonser i dagstidningar och magasin samt reklamfilm i TV4, och producerades i samarbete med produktionsbolaget Wreck Creative Studios.

söndag 4 april 2010

Grebe/Träff – Någon sorts frid



För att skapa PR kring pocketlanseringen av boken "Någon sorts frid" gjorde vi fejkade brottsutredningar,framtagna utifrån bokens karaktärer. Mappen innehöll utredningsmaterial, komplett med ett självmordsbrev (som nämns men inte visas i boken), brottsplatsfoto och polisanteckningar, samt ett rabatterbjudande  hos Adlibris. Mapparna spreds i lokaltrafiken för att ge intrycket att de blivit kvarglömda av bokens brottsutredare.

Det verkar som att det funkade rätt bra.